ستارگانی از ملکوت

ستارگانی از ملکوت

فعالیت این وبلاگ در زمینه ائمه علیهم السلام، خاطرات شهدا،زندگینامه شهدا،خصائص اخلاقی شهدا،بزرگان،انسانهای آسمانی و..... می باشد.......
ستارگانی از ملکوت

ستارگانی از ملکوت

فعالیت این وبلاگ در زمینه ائمه علیهم السلام، خاطرات شهدا،زندگینامه شهدا،خصائص اخلاقی شهدا،بزرگان،انسانهای آسمانی و..... می باشد.......

شهید احمد پلارک


 شهید احمد پلارک متولد 1344 و اصالتاً تبریزی بود. ایشان فرمانده آ ر پی جی زنهای گردان عمار در لشکر 27 حضرت رسول (ص) بود. شهید پلارک سال 66 در عملیات کربلای 8 ،شلمچه، به شهادت رسید. 



 
بسم ا... الرحمن الرحیم
 
ستایش خدای را که ما را به دین خود هدایت نمود و اگر ما را هدایت نمی کردما هدایت نمی شدیم السلام علیک یا ثارا... ای چراغ هدایت و کشتی نجات ، ای رهبر آزادگان ، ای آموزگار شهادت بر حران ای که زنده کردی اسلام را با خونت و با خون انصار و اصحاب باوفایت ای که اسلام را تا ابد پایدار و بیمه کردید . ( یا حسین دخیلم ) آقا جانم وقتی که ما به جبهه می رویم به این نیت می رویم که انتقام آن سیلی که آن نامردان برروی مادر شیعیان زده برای انتقام آن بازوی ورم کرده میرویم برای گرفتن انتقام آن سینه  سوراخ شده می رویم . سخت است شنیدن این مصیبتها خدایا به ما نیرویی و توانی عنایت کن تا بتوانیم برای یاری دینت بکار ببندیم . خدایا به ما توفیق اطاعت و فرمانبرداری به این رهبر و انقلاب عنایت بفرما . خدایا توفیق شناخت خودت آنطور که شهداء شناختند به ما عطا فرما و شهداء را از ما راضی بفرما و ما را به آنها ملحق بفرما .

خدایا عملی ندارم که بخواهم به آن ببالم ، جز معصیت چیزی ندارم و ا... اگر تو کمک نمی کردی و تو یاریم نمی کردی به اینجا نمی آمدم و اگر تو ستارالعیوبی را بر می داشتی میدانم که هیچ کدام از مردم پیش من نمی آمدند ، هیچ بلکه از من فرار می کردند حتی پدر و مادرم . خدایا به کرمت و مهربانیت ببخش آن گناهانیکه مانع از رسیدن بنده به تو می شود . الهی العفو... 

بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید ( امام دوستت دارم و التماس دعا دارم ) که میدانم بر سر قبرم می آید.

 ظهر عاشورا 24/6/1365

سید احمد پلارک

تصویر مزار شهید پلارک
ادامه مطلب ...

گریه شهید زرتشتی به هنگام خواندن زیارت عاشورا


گریه شهید زرتشتی به هنگام خواندن زیارت عاشورا                                                                

 
 

در هشت سال دفاع مقدس از هر قشر و گروهی، هر کسی با هر عقیده‌ای که داشت برای دفاع از آرمان‌هایش پا به میدان رزم گذاشت و از هستی خود گذشت. بهانه‌ها برای حضور در جهاد راه خدا در دل هر کس متفاوت بود. یکی به خاطر اسلام، یکی به خاطر ایران و عده‌ای هم به خاطر همه این آرمان‌ها از جان خویش گذشتند.

از جمله شهدایی که برای استقلال این مردم خون دادند اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحی، کلیمی و زرتشتی بودند. خاطره‌ای که خواهید خواند مربوط می‌شود به رزمنده‌ای است که دینش زرتشتی بود و این سعادت را پیدا کرد که در جبهه حضور پیدا کرده و به خیل شهدا بپیوندد: 

از نماز نخواندنش، آن هم در اول وقت که همه‌ى بچه‌ها به امامت روحانى گروهان مشغول اداى آن بودند باید حدس مى‌زدم که مسلمان نیست، ولى هیچ وقت چنین برداشتى به ذهنم خطور نکرد. مخصوصا این که سه روز پیش هنگام خواندن زیارت عاشورا دیده بودم که او نیز پشت خاکریز و کمى دورتر از بچه‌ها، زنگار دل به آب دیده شستشو مى‌کرد. 

ادامه مطلب ...

پاداشی ویژه و شگفت

در روایتی معتبر که آن را شیخ صدوق و سید بن طاووس و کفعمی و نگارنده کتاب (مزار کبیر) روایت نموده اند آمده است :از آن هنگام که زیارتگر حسین علیه السلام آهنگ سفر به سوی کربلا را می کند فرشته ای اعمال نیک و پاداش آن اعمال را می نویسد و این کار را تا دمیده شدن در صور و بر پا شدن رستاخیز پیوسته ادامه می دهد.

                                                      

                                                                                                               

ادامه مطلب ...

اخلاص

  قال الامام علی - علیه السّلام - : الاخلاصُ مِلاکُ العِبادَةِ.

امام علی - علیه السّلام - فرمود: اخلاص، ملاک و معیار عبادت است.«غررالحکم، ح 859»

ادامه مطلب ...

احادیث تصویری


حدیث,احادیث,احادیث تصویری

احادیث تصویری

احادیث تصویری

حدیث,احادیث,احادیث تصویری

احادیث تصویری

منبع:forum.hammihan.com



علاقه به حضرت رقیه سلام الله علیها

یک بار که برادر آهنگران به مقر ما آمده بودشهید حسن باقری از او درخواست کرده بود با توجه به اینکه فردا پنج شنبه است صبح فردا برای رزمندگان زیارت عاشورا بخواند.

برادر آهنگران که ساعت 4/30 صبح از راه رسیده بود با اینکه خیلی خسته بود اما قبول کرد .او یک ساعت استراحت کرد و بعد از نماز صبح آماده ی قرائت زیارت عاشورا شد.

شهید باقری از او خواست که روضه ی حضرت رقیه سلام الله علیها را نیز بخواند.

ادامه مطلب ...

آیاتی پیرامون سید الشهدا علیه السلام

چند آیه درباره امام حسین علیه السلام

   آیاتی از قرآن مجید که از آنها فضیلت و عظمت مقام حسین (ع) استفاده می‏شود فراوان است که در این یادداشت به چهار نمونه از آن‌ها اشاره می‌شود . ادامه مطلب را دنبال بفرمائید . 


 

ادامه مطلب ...

حسین علیه السلام کیست............؟

حسین فرزند پیغمبر است. او وقتی ایمان خود را به تعلیمات پیغمبر نشان می دهد، پیغمبر جلوه می کند، پیغمبر متجلی می شود، آن چیزهایی که بشر همیشه به زبان می آورد، ولی در عمل او کمتر دیده می شود در وجود حسین دیده می شود. چطور روح بشر این مقدار شکست ناپذیر می شود؟ سبحان الله! بشر به کجا می رسد، روح بشر چقدر شکست ناپذیر باید باشد که بدنش قطعه قطعه می شود، جوانانش جلوی چشمش قلم قلم می شوند، در منتهی درجه تشنه می شود و حتی به آسمان که نگاه می کند، به نظرش ‍ تیره و تار است، خاندانش را می بیند که اسیر می شوند هر چه داشته از دست داده است، ولی یک چیز برای او باقی مانده و آن روحش است. هرگز روحش شکست نمی خورد. 


 حماسه حسینی، ج 1، ص 82.


رابطه حج و زیارت امام حسین علیه السلام

رابطه حج و زیارت امام حسین علیه السلام 

پیامبر صلی الله علیه واله فرمود:هرکه حسین علیه السلام را زیارت کند خداوند نود حج مرا به همراه عمره های آن حج  در کارنامه کردار آن شخص می نویسد.

مختلف بودن پاداش ها بر اساس مختلف بودن جایگاه و مراتب ایمان زیارتگران است .

منبع :کامل الزیارات ص68

خصائص الحسینیه ص281

حدیث عشق الهی

امام حسین علیه السلام زیباترین جلوه ی عشق در عالم هستی

غروب عاشورا